Blog Listem

12 Ağustos 2009 Çarşamba

örtü bezine dakılan arılar .

arılar örtü bezini delmişler genelde kontraplak kullanıyorum ama 3-4 tanesine bez örtmüştüm 2 tanesi bezi delmiş işin garip tarafı örümcek ağına takılır gibi bezin ipliklerine sarılmışlar kurtulmaları mümkün değil bir çoğuda bezin üstüne çıkıp orada ölmüş
iplikler örümcek ağı telini aratmıyor çok ince naylon ipmiş çakı pıçağındaki küçük makasla birkaçtaneyi kurtarabildim artık bez işine son
küçük bir oğuldu kocaman bir kara kovana koydum gelişmesi güzel resimleri cep telle çekiyorum pek net değil makina gelene kadar idare edeceğiz
şifalı bitkilerden kudret narı kızarmaya başladı
baharda tohumdan ürettiğim yayılıcı kekik arılıktaki deneme dikimi yaptım sonuç olumlu
kışa dayanıklı ingiliz kekiği çok hoş kokusu var bu kekikde olumlu şu anda

3 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamalar
mehmet ustam
örtü tahtasına karşı olanlar bunu duysun
bakalım şimdi ne deyecekler
başarılar

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

taşkın bey örtü bezinin bir olumsuzluğu daha var arılar propolis yapıştırıyorlar buda arıyı bayağı oyalıyor

Ballı Baba dedi ki...

Mehmet abi, eğer örtü bezinde naylon karışımı iplik varsa arı onu keseyim diye uğraşırken maalesef dolanarak ölüyor. Birde delik bezlerden çıkan arılar kapaklarda havalandırma deliği varsa ordan çıkmaya çalışırken geri dönmeyip ölüyorlar. Örtü bezi kullanırken delikli olanların değiştirilmesi gerekir. Rutubetsiz yerler için ise soğan çuvalları iyi oluyor...