Blog Listem

9 Nisan 2010 Cuma

Ana kaybetmiş koloni

Bir kaç gün önce yaptığım kontrölde yumurtlama yeteneğini kaybetmiş 8 çerçeveli koloninin koloni arıları bugün uçuş tahtası önünde panik içindeydiler aslında ana arı bir yaşındaydı görüntüsüde mükemmeldi arıların bu hareketinden anladığım kadarıyla ana arıyı öldürdüler hava soğuk olduğu için bakamadım zaten bir haftadır havalar soğukdu hava ısınınca ilk işim ruşet kovanla birleştirme olacak yeni arıcılığa başlayan arkadaşlar için bir ders ana arısını kaybetmiş olan arıların hareketleri bu şekilde panik içinde hareket etmeleridir bariz bir şekilde anlaşılıyor

3 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

sayın mehmet gündoğdu
bu aydan sonra arı birleştirmek
bana göre ters geldi
ya ana arı bulun yada günlük yumurta verilerek ana yaptırılabilir diye yorumlayayım
video durumu iyi anlatıyor
başarılar

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

taşkın bey havalar soğuk burada erkek arı henüz görmedim şu an durumlara bakarsan bölme riskli geliyor bana
zaten 3 er çitalık ruşetler var bunları boyle durumlar için saklıyorum birleştiririm güçlü kovan olur böleceksem rahat bir zamanda bölerim yada güzün bölerim diye düşünüyorum

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
doğrudur havaalr soğuk gidiyor
beölgemizde ana arılar
15 NİSANDA hazır olacak
haberleri aldık
başarılar