Blog Listem

14 Temmuz 2010 Çarşamba

BAHÇEDEN GÖRÜNTÜLER



Hazır mum dakmadığım çerçeveyi arılar bana bu şekilde geri verdiler
Lavanta tohumdan çimlendirmek biraz zor çok nazlılar kokusu süper
Hyssopus officinalis ballıbaba familyasından arılar için nektar kaynağı esas arı otu çiçek açmaya başladılar bu resmi bir hafta önce çekmiştim
Origanum vulgare türkçe adı mercan köşk
Kekik thymus serpyllum yayılıcı kekik bunlar geçen seneden bu sene biraz daha ektim
Ekinezya hem çiçek hem şifalı bitki soğuk algınlığına birebir bunu denedim tadı ıhlamur tadında
ekinezyayı arılarda çok sevdi

Kara kekik tohumu bu bahar eskişehirden geldi güzel geliştiler çiçek açmaya başladılar

Nepeta kediotu çiçek açmaya başladılar kokusu biraz ağır

salvia officinalis ada çayı bitkisinin kokusu çok güzel nenüz çayını hiç içmedim
Melissa officinalis oğul otumelisa arılar çok seviyormuş çayının sinir sistemine iyi geldiği söyleniyor yanındakide bu sene dikmiş olduğum bodur elmalar

BİBERİYE (Rosemary, rosmarinus) şifalı bitkilerden çiçekleri mavi açıyor benimki henüz açmadı


Altın oğulotu, Goldmelisse, Monard Didyma, Altınoğul Otu

henüz çiçek açmadılar

2 yorum:

mcsumer dedi ki...

Mehmet Bey,

İşte Bu! dedim, "Arıcının Bahçesi".

Bilirsiniz, İngilizlerin parklara, bahçelere düşkünlüğü meşhurdur. Bir arıcıyla (Ted Hooper) bir bahçeci (Mike Taylor) başbaşa verip bir kitap yazmışlar: The Beekeeper's Garden (Arıcının Bahçesi). Yıllar önce okumaya çalışmıştım. (İngilizcem Tarzan'ın
İngilizcesini aratmaz da)

Nepeta (Catmint, Catnip, Kedinanesi, Pisikotu) dibinde şekerleme yapan bir kedi gördüğümüz zaman bahçe tamamdır.

İmrendim doğrusu.
Sevgiler, Selamlar.

İşlerinizde de başarılar dilerim.

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

Sayın mcsümer bey ingilizin böyle bir kitap yazdığını bilmiyordum zaten pek kitap okumam
bu 2 dönüm bahçeyi meyvelik arılık ve çeşitli bitkilere ayırdım hayalimde canlandırdığım gibi olursa okuduğunuz kitaptan daha çekici olacak herhalde yorumunuz için teşekkürler